Carian

Wednesday, September 12, 2012

Biarkan Memori Itu Berlalu..

Assalamualaikum w.b.t


Lama tak update blog nih..Lega rasa boleh aktif balik lepas siap keje-keje aku yang berkaitan dengan kajian tindakan yang aku buat. Tinggal nak jilidkan jer lagi. Alhamdulillah..selangkah jer lagi untuk menggenggam ijazah. Sedar tak sedar dah 5 tahun aku menyelami ilmu bagi mendidik kelak. Sangat pantas masa berlalu....

Dalam tempoh masa tu, macam-macam perkara yang berlaku. Kisah percintaan yang tak kesampaian, kisah buat keje sorang-sorang, kisah selisih faham ngan kawan-kawan, kisah gembira ngan kawan-kawan dan macam-macam lagi. Jika tak wujud pengalaman ni semua bukan manusia la jawabnyer..hehehe..Biarkan saja memori duka itu berlalu dan yang gembira itu dijadikan 'album' kehidupan.

Pape pun kisah cinta aku memang berliku. Mungkin tak la seteruk lelaki lain ataupun teruk lagi pada korang semua. Macam-macam ada. Kenal rapat dengan pompuan yang dah berpunya siap kena 'attack' ngan laki tu pun ada, halangan keluarga la dan macam-macam lagi ler. Tapi apa aku boleh buat? Tak kan aku nak tunjukkan rasa tak puas hati dengan berdendam atau bergaduh pulak.

Kerana itu, kita kena fikir rasional. Segala apa yang kita buat fikir dulu apa kesannya ke atas diri kita ni. Yang paling penting banyakkan berdoa. Kadang-kadang aku pun pernah rasa kesunyian tapi bila tengok gambar family aku, diorang ni la yang sebenarnya memberikan semangat untuk teruskan kehidupan. Kita kena ingat not 'gelifren' atau 'boyafren' yang menjana kehidupan kita. Dah kawin tu lain ceghiter la. Dan yang tersangat-sangat penting untuk kita ingat ialah Allah s.w.t tak pernah tinggalkan kita..Manusia meninggalkankan kita itu pula pasti. 


2 comments:

  1. Betul-betul saya sokong !!!
    Kalau Allah tulis ia bukan jodoh kita maka bukanlah jodoh kita!!

    ReplyDelete
  2. Yup..redha dengan ketetapan Ilahi

    ReplyDelete

Terima kasih daun keladi,
Datang sini, komen le lagi

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...