Carian

Friday, June 24, 2011

JOM JALAN2 : TAMAN NEGARA PULAU PINANG




Kali ini, entri aku berkisarkan perjalanan aku ngn kengkawan ke Taman Negara P.Pinang dekat Telok Bahang. Nanti sesapa yang ada kelapangan boleh la berkunjung ke sana. Dengan trek/laluan yang agak mencabar, pastinya menguji ketahanan mental dan fizikal. Selain tu ada juga pusat penetasan penyu di sana. Sapa2 yang nak ber'camping' pun boleh.dan pelbagai lagi aktiviti menarik yang korang boleh buat.

Bawah ni ada beberapa foto yang sempat aku ambil sebelum kamera aku  buat hal. HUHU!!







Hah..ni la 'tukang pandu' aku merangkap kawan serumah dan sekelas aku..hehe

Berpoyo jap bersama 'tukang pandu arah' aku, saudara Ibrahim  (jangan marah aaaaa....)

Hah..lepak sini jap..tempat rehat ni mengadap ke  pantai..So, angin  sepoi2 bahasa  dapat dirasai di sini dengan nyaman

Geng daki gunung (tapi daki kt badan x dak..nooo)..Ketika ni perjalanan dilakukan dengan berhati-hati kerana trek agak licin akibat hujan pada hari sebelumnya

Ke kanan atau ke kiri. Jalan mana harus ku tuju??? 
Subhanallah...indah tempat ni. Jangan buang sampah merata-rata yer. BUANG BAYI??MESTILAH TAK BOLEH

Ahaaa..ini pun kawan aku gak..nama dia Syaima..dia ni memang tak gayat langsung naik benda-benda tinggi. Aku respek la..=)



Nota : 'Curi' la sedikit masa untuk beriadah/melancong ke mana-mana. Bukan setakat bagus untuk menenangkan minda bahkan dapat membuka minda kita memikirkan keindahan alam ciptaan Tuhan. Untuk yang berkeluarga pastinya dapat mengeratkan hubungan antara suami-isteri serta anak-anak.


3 comments:

Terima kasih daun keladi,
Datang sini, komen le lagi

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...