Carian

Saturday, March 16, 2013

Apa Kena Dengan Makhluk Ni??

Assalamualaikum w.b.t

Selamat petang semua..Petang ni hujan lebat menyebabkan aku tak dapat nak ber'joging' keliling kampung macam biasa. Biasa la sekarang musim cuaca tak menentu. Perangai orang pun tak menentu sekarang lagi-lagi nak dekat pilihanraya ni. Dua hari lepas, aku sempat bersiar-siar di alam maya dan agak terkejut dengan kenyataan seorang pompuan ni. Aku tak pasti la dia ni meroyan ke apa. Tapi aku sangat kecewa yang isu 'bertudung' pun boleh dia jadikan modal politik. So, kat bawah ni aku letakkan dalil yang mewajibkan semua wanita Islam menutup aurat mereka dengan bertudung. INGAT..hukum dalam Al-Quran bukan boleh dimainkan. Ini arahan Allah s.w.t bukannya manusia yang lemah segala-galanya.


Dan katakanlah kepada perempuan-perempuan yang beriman supaya menyekat pandangan mereka (daripada memandang yang haram), dan memelihara kehormatan mereka dan janganlah mereka memperlihatkan perhiasan tubuh mereka kecuali yang zahir daripadanya dan hendaklah mereka menutup belahan leher bajunya dengan tudung kepala mereka........ (An-Nur; 31).

2 comments:

Terima kasih daun keladi,
Datang sini, komen le lagi

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...