Carian

Friday, September 30, 2011

Manusia Oh Manusia


Mlm ni just nak share pengalaman aku yang skrng ni dh mula bekerja part time..Sem ni pun x busy mana, so aku ambik peluang nih untuk mencari pengalaman sambil cari duit poket skit. Sepanjang 2 minggu dh aku keje , macam-macam ragam manusia ada...kalau yang bagus tu ok la..aku respect sangat-sangat.

Opss...lupa lak bagi tau..aku keje sebagai pelayan restoran atau dalam Bahasa Inggeris nyer ' waiter'. Di takdirkan malam tu aku terpaksa serve makanan kt satu family nih. Orang kaya la kot.Si mak memanggil aku dengan muka berkerut seribu. Maka terhasil la dialog di bawah:

Si Mak :Ni apa nih cili padi, kicap dengan sos x der!!
Aku: Ok, puan. Saya akan ambilkan.
( Seminit lepas tu)
Aku: Ini pesanan yang puan mintak.
Si Mak:..............................     (terima kasih pun tak kata)

Kemudian, yang bapak la buat muka x puas hati..ntah apa lak yang dia merungat kat teman seperjuangan aku. Aku x perasan lak. Kemudian, yang 'Mak' lak dengan selambanyer." Tolong tutup yer lagu tu. Kami x selesa nak makan ni", katanya. Grrrrrr............(aku memendam perasaan). Permintaan tu tak dapat dilayan sbb bukan family dia ja kat situ tapi berpuluh-puluh orang lain pun ada hak nak dengaq lagu tu.  

So, kesimpulan yang aku dapat kat sini ialah kita ni walaupun setinggi mana ilmu, pangkat mahupun kekayaan, jangan lah kita sombong dengan orang lain. Dan lagi satu, hargailah khidmat yang diberikan walaupun kita bayar khidmat tu.

NOTA: Nak jer aku simbah sup yang tengah panas masa aku serve tu...hahaha

No comments:

Post a Comment

Terima kasih daun keladi,
Datang sini, komen le lagi

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...