Carian

Tuesday, October 16, 2012

Malam Apresiasi..Korea ke aku??

Assalamualaikum w.b.t




Mungkin tajuk entri kali nih agak menjengkelkan..muahahaha. Harap korang tak muntah bila baca. Malam ni nak citer skit tentang malam apresiasi yang telah dijayakan oleh adik-adik guru pelatih Matematik aku. Memang best la diorang. Aku nih sebenarnya tak la reti berfesyen. Tapi sebab dah kena tema 'Trendy & Elegance', terpaksa la buat research skit dan beli la mana yang patut. Bertuah aku sebab ada gak yang sudi sponsor (bagi pinjam sebenarnya) aksesori serba sedikit. Sejuta terima kasih kepada bro Piju dan Din Kokaq atas keprihatinan kalian..sob3.

Jamuan yang diadakan di Park Avenue pada malam Rabu minggu lepas memang meriah dengan dihadiri oleh semua guru pelatih Matematik termasuk KPLI. Turut diserikan dengan majlis penyampaian award, cabutan bertuah, persembahan dan pelancaran logo GAPEMA (Gabungan Guru Pelatih Matematik) IPG aku. Yang paling menarik malam tu bila tengok pensyarah aku, Dr.Ng Kok Fu mempersembahkan lagu 'Andainya Aku Pergi Dulu' dengan piano..purghh, memang sentap. 

Apa-apa pun aku harap kenangan, ilmu dan pengalaman selama 5 tahun 6 bulan kat Sg.Petani mampu mematangkan aku. Sembang semua tu sepurnama pun tak habis gamaknya kan. Semoga satu langkah keluarnya aku nanti menjadi titik tolak untuk aku menjadi seorang pendidik yang mampu menyumbangkan sesuatu kepada anak murid dan negara. Yang pasti aku bukan Korea tapi anak Malaysia =) 

2 comments:

  1. Semuanya bergaya Korea...hehehehehe.
    Bakal cikgu ler ni..Cikgu Matematik.
    Aku dulu tak suka cikgu matematik sebab selalu failed kan aku..hahahha

    ReplyDelete
  2. insyaAllah..posting tahun depan. Dulu pun teruk gak add math. Dah lama-lama boley la. Dlu cari ilmu sekarang nak mencurahkan ilmu pulak..ahaks

    ReplyDelete

Terima kasih daun keladi,
Datang sini, komen le lagi

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...