Carian

Friday, May 25, 2012

Al- Fatihah Buat Adik Nur Afifah

Assalamualaikum w.b.t


Aku pun tak pasti berapa gadis tempatan dah dibawa lari oleh jejaka Lombok nih..apa yang hebatnyer diorang?? banyak faktor yang mungkin menyebabkan gadis tempatan kita 'cair' dengan golongan ini. Kalau setakat kata-kata manis ni memang modal mana-mana lelaki. 'Mat Bangla', 'Pak Hitam' dan lelaki luar negara lain memang kita ketahui gunakan modus operandi yang sama. Kadang-kadang gadis kita boleh terjebak jadi keldai dadah. Bukan setakat gadis muda, golongan janda dan 'wanita kesunyian' turut menjadi sasaran mereka. Apa-apapun sama-sama kita sedekahkan al-Fatihah kepada adik Nur Afifah, 16 yang meninggal di sana dan dipercayai dilarikan oleh pemuda dari Lombol berumur dalam lingkungan 20-an. Berita di bawah disisipkan sekali untuk tatapan kita semua. 





TAIPING: “Syukur kerana jenazah anak saya selamat dikebumikan selepas hampir 17 hari ditahan di bilik mayat hospital di Lombok, Indonesia,” kata Hasliza Ismail, 46, yang ditemui selepas pengkebumian Nur Afifah Mohd Zahuri, 16, yang mati ketika berada di Lombok selepas dilarikan seorang lelaki.
Jenazah Nur Afifah yang tiba di Lapangan Terbang Antarabangsa Kuala Lumpur (KLIA) jam 5 petang kelmarin, disemadikan di Tanah Perkuburan Islam Masjid Hidayah, Asam Kumbang, di sini, kira-kira jam 1 pagi semalam, selepas disembahyangkan di Masjid Hidayah di sini. Jenazah pelajar tingkatan empat itu disemadikan segera berikutan lebih dua minggu ditahan di Lombok berikutan masalah perundangan.
Hasliza berkata, dia lega kerana jenazah anaknya itu akhirnya berjaya dibawa pulang hasil usaha Ketua Umno Bahagian Taiping yang juga Setiausaha Politik Menteri Besar, Datuk Ahmad Shalimin Ahmad Shaffie, yang menanggung kos perbelanjaan.
“Saya menatap wajah adik (Afifah). Saya reda dengan takdir, tetapi semua sudah ditakdirkan. Sekurang-kurangnya kami boleh menziarah kuburnya di sini,” katanya.
Hasliza berharap kejadian yang menimpa anaknya itu dijadikan pengajaran dan ingatan kepada orang lain supaya berhati-hati dengan lelaki warga asing, terutama dari Lombok.
Sumber dan kredit kepada: MyMetro (25 Mei 2012)




No comments:

Post a Comment

Terima kasih daun keladi,
Datang sini, komen le lagi

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...