Carian

Wednesday, May 23, 2012

Sabar ye pak cik.. Yang hak pasti menang

MOHAMAD NOOR menunjukkan laporan polis setelah dia merasa ditipu cucu menantunya berjumlah RM37,000, semalam.


GERIK: Hasrat seorang warga emas untuk menunaikan haji ke Makkah tahun depan mungkin tidak kesampaian selepas wang simpanannya sebanyak RM37,000 'dikebas' suami kepada cucunya.

Mohamad Noor Awang, 87, dari Projek Perumahan Rakyat Termiskin (PPRT) di Kampung Tawai, di sini, mendakwa dia tertipu dengan perawakan baik dan kata-kata lelaki itu ketika mereka bertemu di rumah seorang anaknya di Lenggong, Januari lalu.




“Dia mendakwa kekurangan wang dan meminta saya membeli kedai dobi itu atas nama saya serta memberi jaminan saya akan memperoleh keuntungan antara RM5,000 hingga RM6,000 pada bulan pertama (Januari lalu).

“Pada mulanya, saya enggan mengeluarkan wang itu kerana mahu menggunakannya untuk menunaikan haji tahun depan, tetapi selepas dipujuk rayu saya mengeluarkan wang berkenaan di sebuah bank di Lenggong dan menyerahkan kepadanya,” katanya ketika ditemui di rumahnya di sini, semalam.

Mohamad Noor berkata, lelaki terbabit memintanya supaya tidak menceritakan perkara itu kepada empat anaknya yang lain, kononnya untuk memudahkan urusan perniagaan berkenaan nanti.

Katanya, dia kemudian mengeluarkan wangnya dua kali di bank iaitu RM25,000 pada 10 Januari dan RM12,000 keesokannya yang diuruskan lelaki berkenaan. 
“Dia berjanji akan datang mengambil saya tiga hari kemudian untuk dibawa ke Kuala Lumpur bagi melihat sendiri kedai dobi milik saya itu, tetapi sehingga sekarang dia tidak muncul,” katanya.


Klik sini untuk berita selanjutnya, sumber: BH

No comments:

Post a Comment

Terima kasih daun keladi,
Datang sini, komen le lagi

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...