Carian

Thursday, June 28, 2012

EURO 2012 : Siapa Bakal Juara?

Assalamualaikum w.b.t




EURO 2012 semakin hampir ke kemuncaknya. Awal pagi tadi (waktu Malaysia), Sepanyol telah berjaya menundukkan Portugal melalui jaringan penalti (4-2). Penjaga gol bagi kedua-dua pasukan iaitu Casillas (Sepanyol) dan Patricio (Portugal) bertindak cemerlang dengan masing-masing menyelamatkan satu sepakan penalti. Namun nasib lebih menyebelahi Sepanyol apabila tendangan Bruno Alves terkena palang gol. Secara keseluruhannya, Sepanyol lebih dilihat mendominasi permainan melalui gandingan pemain tengah perancang mereka seperti Xavi, Iniesta dan Xabi Alonso. 


Awal pagi nanti, satu lagi perlawanan separuh akhir menyaksikan pertemuan antara Itali dan Jerman bakal berlangsung. Siapakah yang akan ke final untuk bertemu Sepanyol dan merebut gelaran juara? Mari sama-sama kita menonton secara langsung di TV3 atau melayari www.tonton.com.my pada pukul 2.45 pagi nanti.


NOTA : Kalau rajin boley terus solat sunat dulu 2 rakaat. Lepas tu tengok la puas-puas. Aku pilih Jerman sebagai team pilihan aku. Go  Jerman go!!

No comments:

Post a Comment

Terima kasih daun keladi,
Datang sini, komen le lagi

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...