Carian

Tuesday, April 24, 2012

Assalamualaikum w.b.t

Mungkin ada di kalangan anda yang mengenali pemain yang bernama Theyab Awana yang menjaringkan gol dengan membelakangi badannya. Video jaringan golnya dalam YouTube pula mencecah sehingga 1 juta penonton. Namun di kala prestasi pemain muda ini memuncak naik, usia beliau tidak panjang kerana meninggal dunia dalam kemalangan jalan raya. Di bawah merupakan petikan berita mengenai kematian beliau.

Pemain Jaring Gol Terbalik Meninggal Dunia"PEMAIN bolasepak Emiriah Arab Bersatu, Theyab Awana yang menjadi sensasi internet  kerana menjaringkan penalti dengan tumit sambil membelakangkan badannya dilaporkan meninggal dunia akibat kemalangan.
 Kenyataan itu disahkan oleh persatuan bola sepak negara berkenaan.Pemain bahagian tengah berusia 21 tahun itu yang mendapat perhatian media meninggal dunia apabila kereta yang dinaikinya ketika pulang dari latihan di Al Ain menuju ke Abu Dhabi merempuh belakang sebuah lori.

Theyab Awana
Theyab ketika itu pulang daripada latihan persediaan pusingan piala dunia di mana negaranya dijadual bertemu dengan Korea Selatan pada 11 Oktober ini (2011).
Pemain muda berkenaan menjaringkan gol kontroversi itu pada minit ke-78 di mana UAE menang 7-2 ketika bertemu Lubnan untuk perlawanan persahabatan Julai 2011 lalu"



No comments:

Post a Comment

Terima kasih daun keladi,
Datang sini, komen le lagi

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...