Carian

Thursday, April 26, 2012

Legoland Pertama Asia di Iskandar Malaysia

Assalamualaikum w.b.t


NUSAJAYA — Legoland pertama Asia akan dibuka bagi perniagaan pada 15 September.
Pengurus Besar Legoland Malaysia, Siegfried Boerst berkata, taman tema berharga RM700 juta di kawasan seluas 76 ekar di Iskandar Malaysia, Johor itu kini sudah 75 peratus siap.
Beliau berkata, bulan lepas, kontraktornya memulakan kerja-kerja memberi tema kepada taman itu, dan bulan depan mereka akan mula memasang 50 juta kepingan lego dan model.
“Saya gembira mengumumkan bahawa hasil daripada usaha keras semua kontraktor kami, kami akan membuka taman itu beberapa bulan lebih awal daripada dijadualkan,” katanya kepada pemberita di sini hari ini.
Legoland Malaysia di sini merupakan taman tema Legoland keenam di dunia dan yang pertama di Asia.
Taman itu yang ditampilkan dengan tujuh tema khas iaitu ”Lego kingdom”, ”imagination”, ”land of adventure”, ”lego technic”, ”the beginning”, ”lego city” dan ”miniland”, direka khas bagi keluarga yang mempunyai kanak-kanak berusia dari dua hingga 12 tahun.
Legoland Malaysia akan menampilkan lebih 40 tunggangan interaktif, pertunjukan dan pelbagai tarikan apabila ia dibuka kelak.
Taman-taman tema Legoland lain di seluruh dunia ialah di Denmark, United Kingdom, Jerman dan Florida di California, Amerika Syarikat.
Ini adalah taman kedua selepas taman Legoland Billund, Denmark, untuk menempatkan Menara Cerap di mana pengunjung dijulang naik ke ketinggian 41 meter untuk menyaksikan pandangan keseluruhan taman tema itu sambil menara itu berputar untuk melengkapkan satu pusingan dalam tempoh 50 saat.— BERNAMA

NOTA: Aku masa kecik-kecik suka sangat main lego. Budak sekarang main PSP,ipad, dll. Apa-apa pun lego memang best..=)

No comments:

Post a Comment

Terima kasih daun keladi,
Datang sini, komen le lagi

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...