Carian

Monday, April 30, 2012

Perlu ke sampai nak tumbuk terajang?

Assalamualaikum w.b.t





Kalau aku siarkan entri ni mesti ramai yang anggap aku pro pembangkang..Hahaha..... Aku cuba bersifat neutral kat sini. Aku tidak menyalahkan semua pihak polis dalam coretan kali ini. Tapi video ni buat aku rasa 'curious'!!. Perlu ke sampai nak sepak terajang seorang penunjuk perasaan masa Bersih 3.0 2 hari lepas. Demonstrator tu buat apa? Kutuk?Baling botol air? Banyak lagi penjenayah yang buat kes berat kalau nak bergasak pun. Kalau yang dibelasah tu mati, sapa nak bertanggungjawab?? 

Siapa-siapa yang ada belajar 'law' boleh la jelaskan kat aku, boleh tak polis (polis trafik pulak tu!) membelasah orang ramai (bukan penjenayah). Give ur opinion................... 


NOTA: Orang yang menuntut haknya sesuai kadar ketertindasannya bukanlah orang yang zalim. Dia bersikap benar jika tidak melampaui kadar ketertindasannya dan penganiayaannya. Bahkan Allah akan membelanya. Allah berfirman memuji orang-orang yang beriman.

“Dan ( bagi) orang-orang yang apabila mereka diperlakukan dengan zalim mereka membela diri. Dan Balasan suatu kejahatan adalah kejahatan yang serupa, Maka barang siapa memaafkan dan berbuat baik Maka pahalanya atas (tanggungan) Allah”.(QS. Asy-Syura: 39-40)











No comments:

Post a Comment

Terima kasih daun keladi,
Datang sini, komen le lagi

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...